12 Ocak, 2010

Uzun süren sessizliğim ve Baktus Şal

Uzun bir süredir bloguma hiç bir şey yazmıyorum...Görünüşünde bazı değişiklikler yaptım, bazı öğeler ne yazıkki kayboldu...özellikle de arkadaşlarımın blogları, ama en kısa zamanda onu da yerine koyacağım...
Sessizliğimin en büyük nedeni çok güzel bir beklentinin içine girmiş olmam; bebişim  geliyor! Allah izin verirse yaza bir bebişim olacak! Bu konudaki gelişmeleri ilerde daha detaylı yazarım, şimdi bu sessizlik döneminde ne yaptığıma gelelim.

Biliyorsunuz Feather & Fan Comfort şal başlamıştım, sonunda bitirdim, ne yazıkki henüz gerdirmedim, en kısa zamanda gerdirip son halini buraya koyarım.

Bir de Baktus şal ördüm 2 tane...Baktus şal ne diyeceksiniz...bunlar minik şallar, hatta atkılar...kullanımı çok rahat, bizim puşi (poşi)lere benziyor...Kökeni yanlış hatırlamıyorsam Norveç, ben şalın tarifini her zamanki gibi Ravelry'den aldım. Ama blogumda yayınlamak için tarifin sahibinden izin almam gerekti.Onun izniyle sizlere minik şal-atkının tarifini veriyorum.

Başlama: Aralık 2009
Bitiş:Ocak 2010
Şiş: 4 mm
Yün: Alize Angora Gold Renk 1593 ve 1898(100gr)/550 mt
Şema: Strikkelise
Yapılışı: 4 ilmekle başlayın
1. sıra: 1 düz, 1 ip dolayın, gerisini düz örün
2. sıra: 1 düz, doladığınız ilmeğin arkasından düz örün, gerisi düz
3. ve 4. sıralar: hepsi düz

Bu ilk 4 sırayı ipiniz yarısına gelinceye kadar  ya da atkınız isteidğiniz boyun yarısına ulaşıncaya kadar örün, daha sonra kesmeye başlıyoruz.

1. sıra: 1 düz , sonraki 2 ilmeği birlikte düz örün, gerisini düz örün
2. , 3.  ve 4. sıralarda hepsini düz örün
Bu 4 sırayı 4 ilmek kalıncaya kadar örmeye devam ediyoruz. Sonra kesip atkımızı bitiriyoruz.


Strikkelise'nin bir notu var, eğer bu atkıyı düz örerseniz Karius oluyormuş adı, haraşo ördüğünüz de ise Baktus

Sevgili Strikkelise'ye çok teşekkür ediyorum.
Dear Strikkelise, thank you for this lovely pattern!
Share:

18 yorum:

  1. zeynepgulneva13 Ocak 2010 12:07

    ellerıne saglık cok guzel olmus sayende ben de orebıldım hatta hedıye ettım cok tessekkur ederımmm

    YanıtlaSil
  2. bende seni merak ediyordum ama kendi yoğunluğumdan foruma da uğrayamıyorum.şal hafif ve kullanışlı duruyor.eline sağlık..

    bebişe de çok sevindim.Allah tamamına erdirsin.vaktinde sağlıkla kavuştursun inşallah..

    YanıtlaSil
  3. zeynepcim benim en yakın takipcim beraber güzel şeyler örüyoruz, sizler ördükçe de ben gaza geliyorum :)
    iffetcim hani ilk 3 ayın sersemliği vardır ya, ondan bir süredir ne foruma ne de bloga çok zaman ayırabildim, hatta örgü bile öremedim fazla..ama 3 ayımız bitti Allah'a şükür, şimdi biraz daha iyiyim...2 gündür bir gazla geri döndüm, elimde örgü, bilgisayar başında hem forum hem blog yazıp duruyorum..

    şalı manken üzerinde çekemedim, eşim beceremedi daha doğrusu resim çekmeyi, atkı gibi boynuna dolayacağın bir şal, kış için bence şaldan çok daha uygun bir şey...
    güzel dilekleirn için de çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. Sercancım ben forumdan aysel foruma bir kaç gündür giremiyorum diğer sitelere rahatlıkla giriyorum ama foruma gelince açmıyor deli oldum

    YanıtlaSil
  5. sercancım sürekli foruma girmeyi deniyorum ama adres bulunamadı diye bir yazı çıkıyor karsıma gecenlerde hiç sorunsuz girebildim hatta sana yorum yazdım kolay şal ve bir diğer şal için yardım etmeni istemiştim şallarla ilgili iki gündür giremiyorum neyden kaynaklanıyor acaba bloğunuda google dan buldum

    YanıtlaSil
  6. Bütün yapmış olduğunuz örgüler şık ve zarif ellerinize emeğinize sağlık. Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  7. belgincim çok teşekkür ederim güzle yorumunuz için...

    YanıtlaSil
  8. Sercan arkadaşım öncelikle bebişiniz hayırlı olsun, allah sağlıkla elinize almak nasip etsin.

    Bu şala gelince ördüğünüz renkler harika, modeline diyecek yok, basit gibi görünüyor, bir denemem lazım. Şallara, atkılara bayılıyorum dolayısıyla hepsinden yapasım geliyor. Ama bende de küçük yaramazım olduğu için şimdilik sadece bakınıyorum.

    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Sercan Hanım ben dün başladım. Blogumdada yer verdim. Sizi ve asıl sahibini link verdim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. saol dendenakcım, yabanclar özellike bu tür şeylere çok takıyorlar, ona da link vermen çok yerinde olmuş...yüzümüz olsun bir daha tarif istemeye...

    YanıtlaSil
  11. arkadasim bu baktuslerde artirmalar nerelerde oluyorzahmet olmassa bir anlati ver tarifi vermisin ama ben anlamadim tsk

    YanıtlaSil
  12. ferdancım ip dola dediğimiz yerler artırma oluyor...ona göre tekrar bakın tarife...

    YanıtlaSil
  13. Canim ya cok tesekur ederim yaptiniz orguleri cok guzel acikliyorsun birde bazi arkadaslara birsey sorun ca cevap bile vermiyorlar sana tekrar tsk.

    YanıtlaSil
  14. Selam, annemle tanismissiniz Derya Baykal'in Antares'teki etkinliginde. Sallariniza bayildim, annem ziyarete gelecek beni, gelirken bir sürü ip ismarladim, örecegiz sizin baktus sallardan. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. hiiiiiii canım benimmmm allah hayorlısıyla devamına erdirsinnn nasıl sevindim anlatamam bebişlere bayılırım bennn ohhhh miss gibi cennet kokarlarrr kısss teyzemi diycek bize şimdi ben onun tontiş selcen teyzesi olurummmm çok çok öpüyorum ben seniiiii bebişide doğsun öpelimmmm

    YanıtlaSil
  16. canısı bu mesajım geçen kışa ait, ne yazıkki ben bu bebeği kaybettim...ama Allah izin verirse umarım size yien güzle bir haber vererim...

    YanıtlaSil
  17. sercan lütfen artık bişeyler yap.foruma artık hiç girilmiyoooooooooo

    YanıtlaSil
  18. bende foruma günlerdir giremiyorum.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz