13 Şubat, 2015

Misinalı Şiş Problemi

İşte bu yüzden yazmıyordum uzun zamandır. Çözemedim bir türlü "misinalı şiş problemini"...Nesini problem yapıyorsun ki diyeceksiniz ; hemen anlatayım.

Benim gibi örgü delisi olanlar bilirler, misinalı şişler aynı normal şişler gibi numara numaradır ve özellikle ithal ürünleri tercih edenler bu numaralar konusunda çok rahattır. Şişi alırsınız, paketinden çıkarırsınız, kullanır, işiniz bitince bir yerlere kaldırırsınız. Sonra ihtiyacınız olduğunda diğer misinalı şişlerin arasından ihtiyacınız olan numarayı bulmak için tek yapacağınız şişin üzerine bakarsınız, evet orada yazar numarası ve alır kullanırsınız.Peki yerli şişlerde durum nedir? Paketi attıysanız vay halinize, zira ne numarası filan yazmaz şişin üzerinde...İş size kalır, mevcut şişlerle karşılaştırırsınız, ya da deneyimlerinize dayanarak kendinizce bulursunuz numarasını...




İşte benim problemim yerli misinalı şişlerle başladı. Evde bir sürü şiş var ve bir çoğunu daha önce kullanmış kendi paketlerine koymak yerine toplu halde bir yere tıkmışım :( Nasıl bulacağım doğru numarayı derken aklıma aylar önce yine böyle bir problem hasıl olduğunda aldığım aparatlar geldi. Bizim yerli mallarımız arasında var mıdır böyle bir aparat bilmiyorum ama saolsun yabancılar düşünmüşler ve bunları yapmışlar...hemen bir göz atın alttaki resimlere...








Bu ürünler bizim pek kullanmadığımız örgüde "Gauge" denilen (Türkçesi, kalibre, ayar, kıstas olarak çevrilebilir) bir şeyi ölçmek için kullanılıyor. Şöyle açıklayayım; bir model öreceksiniz, verilen şiş no'su ve yün ile ilgili şüpheleriniz var, acaba yünüm uygun mu, şiş kalınlığı nasıl diye...Bu noktada hemen modelin açıklamasına bakıyor ve "gauge" yazan yeri buluyorsunuz. Orada size bu modelde kullanacağınız yün için der ki; 22 ilmek X 20 sıra eşittir 10 cm., yani 22 ilmek atıp 20 sıra ördüğünüzde elinizde örgü parçası 10 cm olmalı. 

Süper değil mi?? Acaba nasıl yün kullansam, hangi şiş uygun olur derdine son ve modelin orijinal yakın ürünler çıkarma konusunda da harika bir çözüm.

İşte bu ürünler bu 10 cm lik parçayı ölçmeye yarıyor. Cetvel görünümü onun için. Peki ya delikler diyeceksiniz. Onun cevabı da hemen aşağıda.





Şiş numaraları şişin çapı ile ilgilidir. 5mm şiş demek, 5mm çapında bir daireden oluşan şiş demektir. Ürünümüz üzerindeki delikler ise karşısında yazan şiş numaralarına göre ayarlanmış şiş ölçme delikleri. Hemen deneme yapıp numarası belli olmayan şişimi takınca 5 mm (ne yazık ki resmi çekerken hata yapmışım altta kalmış şiş numarası) olduğunu kanıtlamış oldum.

Ve böylece bir problemi daha çözdüm. 
Ne gereksiz yazı olmuş ben yine eskisi gibi devam ederim, neymiş bunlar böyle demek yerine, yurt dışında federasyonlar, dernekler oluşturan, bu işi ciddi, kitabına uygun ve uluslararası ortak terimlerle yapan yabancılara biraz kulak verin lütfen....Hala "çakma"terimlerle örmek yerine başkaları bunu nasıl yapıyor diye bir araştırın. 

Bu yazım umarım birilerine yardımcı olur...

Görüşmek üzere :)
Share:

34 yorum:

  1. aaa ne acayip aletler varmış haberimiz yok,ben malesef misinalı şişleri pek kullananmıyorum,ne bileyim zor geliyor biraz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başta çok zor gelmişti bana da...ama sonra alışıyor insan...hele ki ben normal şişleri koltuğumun altına alıp örerim sorma nasıl zorlandım başlarda...ama şimdi özellikle bere örerken dikişsiz misinalı şişle örmeyi tercih ediyorum

      Sil
  2. :) canım bende be var çok memnunum özellikle 5 şişlerimde kullanıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Kolda örmeye alıştığım için bu misinalı şişleri hiç kullanamadım .Ölçü aletini ise hiç görmemiştim, çok beğendim, işimizi ne kadar kolaylaştırır. Paylaşımın için teşekkürler Sercan..

    YanıtlaSil
  4. Çok iyiymiş, bu tür sorunları zaman zaman ben de yaşıyorum güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Annem çok seneler önce yurt dışından misinalı şişler getirmişti. Onlarda da numara yazmıyor fakat şişle misina geçişi çok rahat. Bizim yerli şişler kesinlikle bunların eline su dökemez. Geçenlerde Kartopunun kendi sitesinden misinalı şiş aldım, üstelik 6 tane birden (5 tanesi hediye olacaktı), hepsinde de şiş kısmı arızalıydı ve misina geçişi çok zorlayıcı. Tabi örerken insan bu arızaya da alışıp hangi kuvveti uygulayacağını veya hangi gerginlikte çekeceğini öğreniyor. Ama konforsuz elbette. Neyse annemin getirdiği şişleri ise kimselere emanet veremiyorum. Ben sana yenisini alayım falan diyorum. Artık Türkiye'de de iyi kötü misinalı bulununca artık isteyen de olmuyor. İşte bu yabancı şişlerin çoğunun ambalaj kartonunda senin cetvele benzer delikler var. Ben de bazan bunlardan faydalanıyorum. Bir de bizdeki aynı marka iplerin iki farklı rengi bile farklı büyüklükte. Standart değiller yani. Bu yüzden kaç ilmeğe kaç cm hesabı bizim iplerle tutmaz gibime geldi :) Hakikaten alet işler el övünür sözü çok doğru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurten hanım özellikle de dediğiniz noktada çok işinize yarayacak bir şey bu kaç ilmeğe kaç cm meselesi...ilerde bu konuda daha detaylı bilgi vereceğim ve ne kadar da doğru bir şey olduğunu eminim sizlerde göreceksiniz..

      Sil
  6. alıştım artık kalınlıklarına ama çok güzelmiş bunlar ilk kez görüyorum :)

    YanıtlaSil
  7. bu aparata benim de ihtiyacım var. bende de durum malesef karmakarışık misinalı şişler. hangisi kaç numara bilmiyorum. bazen emin olmadığım için gidip yenisini bile aldığım oluyor. aparatı bulursam hiç kaçırmam :D

    YanıtlaSil
  8. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    YanıtlaSil
  9. Bu cetveli benden cok isteyenler oldu,Türkiye ye cok gönderdim. Oldukca kullanisli bir aparat.

    YanıtlaSil
  10. Bu cetveli nasıl alabilirim yardımcı olabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu cetveli bizden tedarik edebilirsiniz... https://www.facebook.com/hanimelihobievi/
      sayfamızı ziyaret ediniz

      Sil
  11. Bu aparattan almak istiyorum
    Nasıl alabilirim

    YanıtlaSil
  12. Merhaba bu yaziyi yazdigimda pek yoktu Türkiye'de bu aparat ama simdi hemen her yerde var. Internetten alisveris yapiyorsaniz Hobium ve ya Madamella gibi adreslerden temin edebilirsiniz

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz