27 Şubat, 2019

21 gün kurali

Herkese merhaba !
Yine, yeniden diyerek bloguna yazı yazmaya başlıyorum. Daha doğrusu başlamaya çalışacağım. Zira nedense blog yazmak benim için bir alışkanlık olamadı. Ben günlük de tutamam mesela...Cok hevesettigim hâlde ne çocukluğumda ne gencligimde günlük  tutamadım, günlük tutma hevesim önce haftalık sonra aylık sonra da bir "kenarda unutulmusluk"a döndü durdu.




Ama bu sefer kararliyim:düzenli  blog yazmayı başaracağım ( en azından bu konuda çaba sarfedecedegim ).
Peki bunu nasıl yapacağım?Kendime meydan okuyarak! Veee 21 gün kuralının yardımıyla...
21 gün kuralını duymayan bilmeyen var mı? Ben hemen ozetliyeyim sizlere:
"21 gün ,  yeniden öğrenmeyi destekleyen, olumlu ya da olumsuz inançlar ile davranış halini almış alışkanlıkları terk etmeye yarayan beynin ihtiyaç duyduğu süredir. Beynin yeniden programlanabilmesi için 21 günlük bir süreye ihtiyacı vardır. Beyin 21 günde kendine format atarak yeniden programlanır.
 Eğer yeni bir alışkanlık kazanmak istiyorsanız, hiç ara vermeden 21 gün boyunca aynı alışkanlığı tekrar ettirmeniz gerekmektedir. Çünkü alışkanlık haline dönüştürmek istediğiniz yeniliğin zihinde ve hücresel bellekte kalıcı olarak yerleşmesi 21 gün sürer.
Alışkanlıklar tekrarlanarak kazanılırlar. Zihniniz ve kaslarınız her gün düzenli olarak tekrar edilen bir şeyi otomatiğe bağlar. Bireysel gelişim yolculuğunuzda bilinçaltınıza bir süre tanımanız yerinde olacaktır. Bu sürede bilinçaltınız olgunlaşacaktır. Burada asla unutmamanız gereken tek kural var; 21 gün boyunca istediğiniz şeyi hiç sekteye uğratmadan her gün düzenli olarak yerine getirmeniz geriyor. "*



Kısacası eger blog yazma konusunda bir asama kaydetmek istiyorsam bu 21 gün kuralını denemem gerek. Belki bu şekilde yeni  ve güzel bir alışkanlık kazanırım.
Nasıl yapacağım peki? Şöyle yapacagim; 1Mart tarihinden itibaren 21 gün boyunca hergun bir yazı yazacağım.21gunun sonunda umarım düzenli blog yazma alışkanlığı kazanabilirim. 





Ben kendime meydan okuyorum bu konuda beni destekler misiniz sizler de???



1 Mart' ta ilk yazımla görüşmek üzere...




*ilgili yazı https://kadin.com 
Share:

4 yorum:

  1. vavvv 1 mart benim doğum günüm.
    seni sonunda kadar destekliyorum.
    21 gün kuralını ben şekerde denemiştim sonuç 21 gün sonra şeker tadını unuttum.
    1 martta görüşürüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum niye adin gorunmemis ki senin?? Umarim bende de ise yarar bu kural da yeni bir aliskanlik edinirim.

      Sil
  2. kararlı ve azimli olmak güzel. Her gün takip edeceğim. Ben de kendimi sınıyacağım. Bakalım aksatmadan hergün vakit ayırıp takip edebilecekmiyim. Başaracağına inanıyorum. Mrrakla 1 mart ı bekliyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım umarım öyleyimdir, umarım saman alevi gibi değildir bu durum. Vakit ayırıp takip edebilirsen çok mutlu olurum. Edemezsen de canın saolsun 😊

      Sil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz