28 Ekim, 2014

Yağmurlu bir günden gezi notları

Ankara'nın havası bir garip...Dün yağmur, soğuk, şimşek gök gürültüsü vardı bugün şimdilik güneşli :) Gerçi dün de sabahtan güneşliydi, sonra bir yağmur başladı, her yeri sel aldı resmen.
Hava sabahtan güzel olunca biz de kendimizi dışarıya attık. Gerçi geçen haftadan planladığım bir gündü, yağmur da olsa beni durduramazdı :) Plan önce Kızılay'a gidilecek, sonra Ulus'a geçilecek :)

Plana kardeşimi ve Nilay'ı da dahil ettim. Sabah eşimle Eylül'ü kreşe bıraktıktan sonra Kızılay'a geçtik. Kardeşimle küçük bir kahvaltı yaptık, sonra aklımızda olan bir kaç yere uğradık, bu arada Nilay'ın gelmesini de bekledik. Nilay gelince önce Beyaz yüne sonra Yiğit Düğme'ye uğrayıp açılışımızı yaptık :) Sonra hemen otobüse binip Ulus'a geçtik, zaman kaybetmemek lazımdı :)

Ulus'taki ilk adresimiz daha önce bir kaç kez duyduğum, geçen pazartesi kurs ile ilk kez gittiğim yüncü (ya da trikocu ya da henüz benim adlandıramadığım) oldu. Burasını size tarif etmek biraz zor olacak, kısaca resimlerini paylaşayım ve diyeyim ki, triko yünleri ve ürünleri var. İlk gittiğinizde bunlarla ne örülür ki diyorsunuz, sonra alışınca hangisini alsam diye şaşırıyorsunuz. Burayı Lale Teyze ve oğlu Serdar Bey işletiyor, resimler ve adres aşağıda...

Bu resimde Lale Teyze'm iş başında, yaptıkları triko ürünleri söküp sarmak, sonra da rafları doldurmak :)

Ben raflar arasında gezerken çok mutlu oluyorum, dediklerine göre daha eksikler varmış, yine ziyaret etmek gerek yani...

Aldığım yünlerle henüz bir şeyler başlamadım, ama başlar başlamaz sizlerle paylaşacağım.

Bizim günümüz buradan sonra Sulahan ile devam etti, Nilay Suluhan'da alışveriş yaparken kardeşimle ben bahçesinde oturup gözleme ve çay keyfi yaptık (öğle yemeğimiz), Nilay daha sonra bize katıldı. Yağmur bastırınca muhabbete devam ettik, bir sonraki adresimizi belirledik. Kırkyama için kumaş alışverişine, Ulus'tayken Çıkrıkçı'lara gitmeye karar verdik.

Bir de Çıkrıkçı gezisi ve kumaş alışverişi (kumaşlarımı daha sonr apaylaşacağım sizlerle) derken yorulduk, kahve ve yanında tatlı bir şeyler yemeğe karar verdik. Yeni adresimiz, Ulus Mado oldu. Biz oturduktan (ki yine bahçe kısmına oturduk) bir süre sonra yine yağmur bastırdı, ama bu sağanak geldi, yağmur eşliğinde tatlı keyfi ve biraz dinlenmenin ardından, Anafartalar Çarşısı alt katındaki ihraç fazlası yünlerin satıldığı yeni adresimize yol aldık :) Bu son adresimiz oldu, biz kardeşimle daha sonra İstanbul Baharat'a uğrayıp ufak bir alışveriş yaptık ama Nilay ile burdan sonra evelre gitmek üzere ayrıldık.

Ben harika bir gün geçirdim, yağmur bana göre sadece tuzu biberi oldu. Akşam verimsiz oldu, zira çok yorgundum, Eylül' le birlikte uyudum erkenden...Bugün evdeyiz ikimizde ve biraz sonra yeni yünlerimle denemeler yapmaya başlayacağım...Denemeleri sizlerle paylaşmak umuduyla...

Yukarıdaki yüncünün adresini paylaşayım unutmadan: