01 Şubat, 2012

Saç Bandı Örelim

Bugünlerde hem az zaman alacak hem de evdeki tek tük yünleri değerlendirecek şeyler örmeye çalışıyorum. Aynı zamanda örgü örme zevkimi bir nebze olsun tatmin etmiş oluyorum, zira Eylül özellikle öğleden sonraları ve akşam vakti zırt pırt süt isterken ve uzun uzun uyumazken (bu sıralar uyku düzenimiz pek bir dengesiz :( )
Bu saç bandını yün stoklarımın arasında tek kalmış Kartopu Zambakı değerlendirmek için ördüm. Sonuçtan çok emin değildim ama takınca ben beğendim. Kullanışlı bir şey oldu. Özellikle genç kızların çok severek kullanacaklaır bir aksesuar bence, hele de örgü çiçeklerle felan süslenirse.



Örmesi oldukça basit bir model. Modelin orjianli için Drops Design' a bir bakınız. Örmek isteyenler için hemen anlatayım...

Malzemeler:
Orta kalınlıkta bir yün, ve 4,5 veya 5 numara şiş (yününüzü seçerken bu şiş noları ile örülebilecek kalınlıkta olmasına dikkat edin)





Açıklama:
19 ilmek atarak başlıyoruz.
1. sıra (örgünün düz tarafı): 1 düz (kenar ilmeği hep düz örün), *2 düz, 1 ters* işaretin arasını sonda bir ilmek kalıncaya kadar tekrar edin, 1 düzle bitirin (son ilmeği de her sırada düz örün)
2. sıra (örgünün arka yüzü): 1 düz, * 2 ters, 1 düz* işaretin arasını sıra sonuna kadar tekrar edin.
Tüm artırmaları düz tarafta yapacaksınız. Buna göre:
Örgünüz 8 cm olunca 1 ters ilmeklerden 1 er ilmek artırın, toplam 24 ilmek olacak
Örgünüz 14 cm olunca 2 ters ilmeklerden 1 er ilmek artırın, toplam 29 ilmek olacak
Örgünüz 18 cm olunca 3 ters ilmeklerden 1 er ilmek artırın, toplam 34 ilmek olacak.
Örgünüz 21 cm olunca 4 ters ilmeklerden 1 er ilmek artırın, toplam 39 ilmek olacak
Örgünüz 24 cm oluncaya kadar örmeye devam edin. Bu noktadan sonra eksiltmelere başlayacağız. Yine hep örgünün düz tarafında ve ters ilmeklerden eksiltmeler yapılacak.Eksiltmeleri 2 ilmeği birlikte ters örerek yapınız.
Örgünüz 27 cm olunca 5 ters ilmeği 4 ters ilmeğe düşürün, toplam 34 ilmek olacak.
Örgünüz 30 cm olunca 4 ters ilmeği 3 ters ilmeğe düşürün, toplam 29 ilmek olacak.
Örgünüz 34 cm olunca 3 ters ilmeği 2 ters ilmeğe düşürün, toplam 24 ilmek olacak.
Örgünüz 40 cm olunca 2 ters ilmeği 1 ters ilmeğe düşürün, toplam 19 ilmek olacak. 
Örgünüz 48 cm oluncaya kadar ilk 2 sırayı örmeye devam edin.48 cm olunca ilmekleri kapatın ve 2 ucu birlikte dikin. Saç bandınız hazır, güle güle kullanın :))




Henüz kırkı çıkmamış bir lohusanın saç bandı takmış hali de ancak bu kadar oluyor :)) Kesinlikle bir kuaföre ihtiyacım var benim :((

Share:

3 yorum:

  1. çok şeker olmuş ve sana da çok yakışmış canım eline sağlık..doğumdan önce evdeki tüm yünlerimi anneme verdim değerlendirsin diye.şimdi evde 1 metre bile ip yok:)))ilk fırsatta ben de ip alıp örmeye başlamalıyım..benim kız üç aylık oldu gündüz uykuları çok kısaldı,gündüzleri sık aralıklarla kısa kısa uyuyor.gece uykuları daha düzenli.9 buçuk gibi uyuyor ve sabaha kadar en fazla iki kere uyanıyor.maşallah:))biraz daha sabır...

    YanıtlaSil
  2. canısı teşekkür ederim. ben iyiki yünlerimi elden çıkarmamışım zira ankaranın bu soğuğunda eylülü bırakıp veya onunla bir yerlere gidemiyorum.şimde özellikle evdeki ufak tefekleri değerlendirmek için örüyorum. bizim henüz uykularımız o kadar düzenli değil, gündüzleri kısaldı, daha çok uyanık kalıyor ama gece en fazla 5 saat uyuyor, ben de onunla beraber uyuyorum...o yüzdne ufacık bir şey bile 2-3 günde ancak bitiyor...

    YanıtlaSil
  3. Ne hoş olmuş. Bazan şapka taktığımda kafam çok terliyor bunlardan yapabilirim kendime. Paylaşım için teşekkürler. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz