02 Mart, 2019

Bir battaniye motifi /21 gün kuralı #2

Cumartesi koşuşturması başlamadan yazımı yazayım dedim. Dedim ama inanın hala zorlaniyorum yazma konusunda.

Hanı okulda kompozisyon dersleri olurdu, konu verilir, bu konuda kompozisyon yazmanız istenirdi. Üstelik de kompozisyon yazma kurallarına uygun olarak. Nasıl tırmanırdım, zorlanirdim. Bir türlü o ilk cümleyi yazamazdım. Bir yazsam gerisi gelecek de, iste o ilk cümle gelmezdi. 

Işte şimdi bloguna yazarken öyle hissediyorum. Konu belli, neler yazacagimi biliyorum  ama iste o ilk cümle, giriş nasıl olacak? Bu noktada tıkamıyorum. 
Gerçi şöyle yukarı doğru bakınca pek de tikanmamisim, yazdıkça yazmışım üstelik daha esas konuya girmemişim bile !

Dünkü  yazımda bahsetmiştim, bugün sizlere elimdeki bir çok işten biri olan hoş bir battaniyenin açıklamasını hazırlayacağım diye. Daha önce yaptığımdan farklı olarak resimlerle adım adım açıklama hazırlamadım. Bir sonraki alışkanlık 21 gün hedefim olan Youtube kanalımı aktif olarak kullanma sürecinde  anlattiklarima birer video çekmeyi dusunuyorum zira.




Battaniyenizin adi Bohemian Oasis ,adi ile bile cezbeden bir model. Drops Design'in bir modeli, diğer dillerdeki açıklamalarına Drops Design'dan ve ya Ravelry'den ulaşabilirsiniz.

Ben bu battaniye için Nako Vals kullanıyorum. Tigim 3mm yün tığı.

Kullandigim teknikler;
Ilmek kaydirma
Sihirli halka
Sık iğne
Zincir
2li trabzan





Motife sihirli halka yaparak başlıyoruz. 
3zincir çekiyoruz, bu ilk 2li trabzaniniz oluyor. Halkanın içine 15 adet 2li trabzan yapıyoruz. En baştaki 3 zincirin tepesine olmak kaydirma ilmeği  yaparak birleştiriyoruz . ( toplam  16 trabzan)

2. Sira: 5 zincir çekiyoruz. Bu bir 2li trabzan 2 zincir oluyor. Bir sonraki ilmeğin tepesine 2li trabzan yapıyoruz. Aralarda 2 zincir çekerek tüm ilmeklerin tepesine bir 2li trabzan yapıyoruz. Toplam 16 adet trabzaniniz, 16 adet 2 zincir boslugumuz oluyor. Ilk yaptığımız 5 zincirin 3.zincirine kaydırma ilmeği ile birleştiriyoruz.

3. Sira: Kaydırma ilmeği ile ilk 2 zincir boşluğuna geçiyoruz. 3 zincir çekiyoruz (1. trabzanimiz) aynı boşluğa 2 tane 2li trabzan yapiyoruz. 1 zincir çekip bir sonraki 2 zincir boşluğuna 3 tane 2li trabzan yapıyoruz. Aralarda 1 zincir çekerek her boşluğa 3 er adet 2li trabzan yaparak sırayı bitirip ilk 3 zincirin tepesine kaydırma ilmeği ile batıyoruz.

4. Sira: Son battigimiz ilmeğin yanındaki ilmeği bir kaydırma zinciri yapıyoruz ve sonraki ilmeği de. Boylece1 zincir boşluğuna gelmiş olduk. Burada kaydırma zinciri ile boşluğa batmıyoruz, 1zincir çekip boşluğa bir sık iğne yapıyoruz. 3 zincir çekiyoruz, sonraki 1 zincir bosluguna1sik iğne yapıyoruz. 6 zincir çekip bir sonraki boşluğa sık iğne yapıyoruz. Sonra 3 defa 3 zincir çekip bosluklara sık iğne yaparak devam ediyoruz.5 zincir boşluğa sık iğne, 3 defa 3 zincir sık iğne. Bu rutinle sırayı tamamlıyoruz.

5.sira: Bir onceki sıranın bitiminden kaydırma zinciri ile ilk 3 zincir boşluğuna geçiyoruz. 3zincir çekip ilk trabzaniniz oluşturuyoruz. Aynı boşluğa 2 trabzan daha yapıyoruz. Aralardaymış zincir çekmeden 6zincir boşluğuna geçiyoruz. 5 tane 2li trabzan, 2 zincir aynı boşluğa 5 tane daha 2li trabzan yapıyoruz. Zincir çekmeden sonraki 3zincir boşluğuna 3 trabzan yapıyoruz. 3 zincir boşluklarına 3 er trabzan. 6 zincir bosluklarina 5 trabzan, 2 zincir 5 trabzan yaparak sırayı bitiriyoruz.

Ve motifiniz bitti. Ben toplam 64 motif yapacağım. Motiflerim bitmek üzere, bitince sizlere nasıl birlestirecegimizi göstereceğim. O da yarın ki yazinin konusu olsun.

Şimdi ben koşa koşa hazırlanıp cumartesi koşuşturması için dışarı çıkacağım.
Yarın gorusmek üzere, mutlu haftasonlari ...
Share:

2 yorum:

  1. eline sağlık çok ufuk açıcı oldu kalan iplerle bu motiften örmeli

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle kalan ipleri degerlendirmek icin ideal bir battaniye motifi, renk renk harika bir sey cikar ortaya

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz