17 Mart, 2019

Pazar okumalari /21 gun kurali #17

Haftasonu hafta icinden daha cok yoruluyorum. Ve inanin hic bir isimi yetistiremiyorum. Yine yapmam gereken bir cok sey yarina ve daha sonraki gunlere kaldi.

Ustelik bir de bu pazar berbat bir bigaz agrisi ile uyandim ve hala devam etmekte. Vucudum inanilmaz agriyor, sanirim Ankara havasinin dengesizligi yine hastalanmama sebep olacak.

Bugun yine bol bol kosturma ile gecti. Eylul'un Bilsem sinavi vardi, hem de gun ortasinda, dolayisiyla gunu verimli kullanamadik. Yanima kar kalan, Eylul'un sinavdan cikmasini beklerken yanimda goturdugum kitabimi okumak oldu.

Gecen hafta da tum pazarimi kitap okuyarak gecirmistim. Bu pazar ki kitabim Truman Capote'un " Bukalemunlar icin müzik" eseri idi. Okudugum kadariyla harika bir kitap. Hikayeleri o kadar akici, sade bir dille yazilmis ki okurken kendinizi hikayenin icinde sakin bir sekilde olaylara tanik olurken buluyorsunuz. Sizi yormadan, sıkmadan anlatiyor anlatmak istedigini. Bir hikaye bittiginde sanki o hikayeyi cok eskiden beri biliyormus hissi uyandiriyor, sanki siz tanik olmussunuz anlatilanlara da siz anlatmissiniz gibi...Okumaktan zevk aldigim yazarlardan biri olmakta Truman Capote benim icin.



Kitaplarinizi nasil seciyorsunuz? Bir kitabi okumaya neye gore karar veriyorsunuz? Elestrilere ve ya tavsiyelere gore mi? Ya da arka kapagini okuyarak mi? 

Bazen sadece ismine vurulup okumaya karar veriyorum ben. Yazarina bakmadan. Mesela "Yalniz Kadinlar Sokagi" ... Adi hosuma gittigi icin alip okudugum ve harika bir yazarla tanistigim bir kitaptir. Yazari Maeve Binchy'nin daha sonra tum kitaplarini okudum. Daha sonra benzerleri olan Sarah Jio , Debbie Macomber'den de bir cok kitap okudum ama ayni tadi, ayni ustaligi yakalayamadim.

Sanirim cogunlukla roman okumayi seviyorum, ya da hikayeler. Genelde kutuphanemde bu tur kitaplar var. Ama tur olarak belli bir ture takili kalmis degilim. Tolkien, LeGuin'lerin yaninda Jane Austen, Hermann Hesse'ler durur mesela. Hepsi benim icin farkli, olaganustu deneyimler, yeni dunyalar demektir. 

Mesela dun yeni bir yazarla tanismak uzere bir kitap aldim; Lou Andreas-Salome... Yazarin ismi ozellikle Nietzche ve Freud'un hayat hikayelerinde duymustum ama eserlerine ve kendisine yabanciyim. Hakkinda okuduklarima gore bir pazar yazimi mutlaka kendisine ayirmam gereken caginin cok ilerisinde bir yazar. Ben kitabini okumak icin sabirsizlaniyorum.


Neyse ben bugunumu biraz orguye, biraz da okumaya ayirdim ( iyice gucsuz dusup yataga surunerek gitmeden onceki zamanimi). Instagramda hikayeler kisminda pazar ile ilgili paylastigim bir sey vardi, burada da paylasmak istiyorum. Bence en guzel pazar aktivitesi :)


Yarin gorusmek uzere...


*resimde "haydi evde kalalim" diyor 😉

Share:

1 yorum:

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz