16 Mart, 2019

Obezitem ve son 5 gun /21 gun kurali #16

Son 5 gune girdim. 5 gun sonra 21 gun kuralina gore bloguma yazma aliskanligini edinmis olacagim! Haydi bakalim insallah diyelim 😊

Bugun cumartesi, gecen cumartesiki yazimi okuduysaniz bugun size diyetimden kilo verme surecimden bahsedecektim. Haydi baslayayim.

Eskiden cok kilolu degildim, 30'lu yaslarin basinda kilo almaya basladim. Hem de cok hizli bir sekilde ve oldukca fazla. 2001'de 57 kilo iken 2006-2007 de 80 kilo olmustum. Bu kilo insülin direncini getirdi. Bir sure ilac kullandim, 76 kiloya dusebildim. Sonra evlilik, hamilelik ve Eylül'ün dogumu derken kilo almaya devam ettim. Bu arada hamile kalmadan onceki donemde Hasimato troidi teshisi konuldu. Ilac kullanmaya basladim, yaklasik 10 yildir kullaniyorum. Neyse dogumdan sonra hemen hemen hic kilo veremedim, tam tersi daha aldim ve 96 kiloyu gordum. 



Insulin direncim yine artti, tekrar ilac kullanmam gerekti ama yan etkilerinden dolayi bu sefer kullanamadim. Kardesim defalarca diyetisyene gitmem icin tesvik etmeye calisti ama gitmedim. Hatta onunla beraber haftalik kontrolune gittim, diyetisyeni musait oldugu halde bir girip kontrol gorusmesi bile yapmadim.
Hayatimin bir cok alaninda kendimi kisitlanmis, sosyal hayattan geri kalmis ve kilom yuzunden zaten depresif hissettigim icin bir de yemek zevkimden fedakarlik yapmak, vazgecmek, kendimi sinirlandirmak istemiyordum.
Bir sure daha boyle devam etti. Tekrar insulin direnci icin ilac kullanmayi denedim, resmen hastanelik oldum. Ilac kullanamiyordum. Tek bir carem vardi diyetisyene gidip profesyonel yardim almaliydim. Yoksa 100 kilonun uzerine cikacak ve iyice hareketsiz, asosyal ustelik de hastalikli, agrili biri olacaktim. 
Tam tarih verecegim size, 16 Temmuz 2016, malum gecenin ertesi gunu icin randevu aldim kardesimin diyetisyeninden. Malum gece nerdeyse sabaha kadar uykusuz kaldim ve az bir uyku sevgili Sumeyye Hanim ile tanismaya gittik kardesimle.
Iste o gun hayatim degisti. 14 aylik bir surecte 57 kiloya kadar dustum. 57 kiloyu gordum, yani neredeyse 40kilo verdim.
Sonra karisik bir donem basladi, dukkanimi kapattim, onun verdigi basarisizlik ve dagilmislik hissiyle kilo almaya basladim. Diyetime sadik kalamadim. Iki kez koruma donemine girdim, ama bile isteye hep yanlislari uyguladim. En son diyetisyenimi biraktigimda 69 kiloydum. Ara vermek istedim cunku yipranmistim. 
1 yil sonra tekrar randevu aldim ve gorusmeye gittim. 76 kilo olmustum. Yaklasik 2,5 aydir diyetisyenime devam ediyorum. Son bir aydir da personal trainning ile spor yapmaya basladim.
Tum bunlari niye yazdim. Kilo vermek bence tamamen kisinin kendisinde bitiyor, biraz bunu gormenizi istedim. Ben istedigim icin baslayip 40 kilo kadar verdim. Diyetisyenimin bana gosterdigi yolda yurudum. Kolaya kacmadim, cabuk olsun, kisa surede olsun demedim. Herseyden elimi cekip, ac kalmadim, sevdiklerimi diyetime uygun hale getirmeye calistik. Sumeyye hanim nasil yapacagimi ogretti, elimden geldigince uyguladim. 
Kilo aldigim donemde neden kilo aldigimin, yaptigim hatalarin farkindaydim. Psikolojik olarak cok iyi bir durumda degildim, "tıkınma sendromu" na yakalanmistim, icimdeki boslugu doldurmak icin ne gelirse önüme icime atiyordum. Canim yandigi halde yemege devam ettigim zamanlar bile oldu. 2018 yili en kotü yillarimdan biriydi. Neyse ki bitti. 
Ve ben bu yila baslarken son bir yilda kendime yaptiklarima bir son vermem gerektigine karar verdim. Tekrar bana ogretilen yolda yurumeye basladim. Biraz zor bir surec oluyor, direniyor vucudum ama inaniyorum basaracagim.
Diyet diye bir sey yok, buna inanin. Saglikli beslenme var. Yediklerinizin ne oldugunu, neye yaradigini ya da yaramadigini, vucudunuza neler yaptiginizi bilmeniz, ogrenmeniz gerekli. Mucize besin, kilo verdiren, yag yakan gidalar yok. Hic bir sey tek basina etkili degil. Hic bir sey kisa surede suze zarar vermeden onlarca kilo verdirmez. Hic cerrahi mudahale, icecek, ilac, gida takviyesi siz kendinizi, aliskanliklarinizi degistirmez ve ogrenmez ( ama dogru seyleri, arastirip gercekligi kanitlanmis olanlari, kirli bilgileri degil) iseniz tek basina ise yaramaz, yaramiyor.
Ne diyetisyenler ne de diyetler mucize degil. Sizsiniz, her sey sizde bitiyor...
Kendinizi taniyin. Vucudunuzu dinleyin. Ne istediginize odaklanin. Kisa vadede cok hizli degil, yavas yavas ama emin adimlarla ilerleyin. 
Bugun diyetisyenimle haftalik gorusmemiz vardi. Gectigimiz bir haftada 800 gr vermisim, 600 gr yag yakmis vucudum. Bazilariniza cok az gelebilir ama beni mutlu eden bir sonuc. Hedefe hic yaklasamamaktansa 800 gr lik bir adim atarak yaklasmak inanilmaz guzel. 
Bunu dusunun, adimlarin kucuk olmasi degil, atmis olmaniz guzel.
Benim kilo verme surecim devam ediyor, arada kacamak yaparak, cok ozledigim seyleri yiyerek. Bunun hakkinda da yazarim size. Cok uzattim bugun sanki sıkmak istemem okurken sizleri. 
Belki ilerde sizinle neler yediklerimi de paylasirim, kacamaklarimi ve bunlari nasil dengeledigimi. Ama bugunluk bu kadar. 

Görusmek dilegiyle...
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz