11 Mart, 2019

Waffle stitch battaniye / 21 gün kuralı #11

Yeni bir haftadan merhaba!

Havalar bahar havası olunca biraz motivasyonum artmış gibi hissediyorum, sizler nasılsınız? Dışarıda ağaçlar çiçeklenmeye başlamış, balkonumdan yan bahçedeki ayva ağacını kontrol edip duruyorum, hani " ayva çiçek açmış yaz mı gelecek" sözü var ya, ona istinaden :) 
 Bugün öğleden önce spora gittim, biraz yorgunum, simdilik elime örgü almadım ki bu benim için pek normal değil. Ama planım yazımı bitirip kendime bir kahve yapmak ve kızım okuldan gelinceye kadar biraz örgü örmek. 

Bugün sizinle yakınlarda bildirdiğim battaniye yi paylaşmak istedim. Çok zevkle örülen bir model. Ben tek parça ördüm ama kare kare orup birlestirilerek de harika sonuç elde edilebiliyor. Örneğin adi " waffle stitch" . Bildiğimiz wafıl oluyor kendileri. 
Nasil ordugume gelince;



Ip olarak Alize Sekerim bebe batı kullandım, tigim 3mm
Bu battaniye yi örerken  FDC dediğimiz bir ilmek çeşidi kullanıyoruz. Trabzanin önünden geçerek 2li trabzan yapmak olarak tanımlayabilirim. Nasıl oruldugunu burada izleyebilirsiniz.

Öncelikle 167 zincir cekerek basladim. Eğer daha büyük veya daha küçük örmek isterseniz 3un katları artı 2 şeklinde zincir çekin.

1.sira: Tigin ucundan 3zincir geriye bir tane 2li trabzan yapın. Sonraki her bir zincire birer 2li trabzan yaparak sırayı tamamlayın. 1zincir cekin ve dönün .Toplam 165tane 2li trabzan olacak.

2.sira: Ilk trabzanin tepesine bir 2li trabzan yapın. Sonraki trabzana bir tane FDC sonraki 2trabzana birer tane 2li trabzan yapın. Ve sirayibir FDC iki 2li trabzan yaparak bitirin. Son trabzaninizin üstüne bir tane FDC yapın ve alt sıradaki başlangıç zincirinin tepesine de bir trabzan yapıp sırayı tamamlayın.1 zincir çekin ve geri dönün.
3. Sira:ilk trabzanin tepesine 2li trabzan yapın.  Sonraki trabzanin  tepesine bir 2li trabzan yapın. Sonraki 2 trabzanin tepesine birer tane FDC yapın.sirasonuna kadar birtane 2li trabzan, 2 tane FDC şeklinde  devam edin. Son 2 trabzana geldiğinizde bunların üzerlerine birer tane 2li trabzan yapın , bir zincir çekin ve dönün. 
2. Ve 3.sıraları tekrar ederek battaniye istediğiniz boya gelinceye kadar orun.
Ben kenarlarına sık iğne ile gittim.. siz daha farklı şeyler yapabilirsiniz. 

Umarım siz de örerken benim kadar zevk alırsınız. Şimdi gideyim kahvemi yapayım ben ...

Görüşmek üzere 
Share:

1 yorum:

  1. ellerine sağlık canım açıklama içinde teşekkürler harika olmuş

    YanıtlaSil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz