11 Nisan, 2013

Nisan Çiçekleri-11

Nisan Çiçekleri projemin 11. günündeyiz. Size 11 değişik çiçek modelini anlatmaya çalıştım. Bir terslik olmazsa ay sonuna kadar modellere devam edeceğim. 

Bugün menekşelere geçelim istiyorum. Bir kaç güzle menekşe modeli buldum, sizlerle paylaşayım.




Hercai menekşemin rengi pek aslına uymadı gibi, evdeki iplerdne yaptığım için ancak bu kadar uydurabildim. Sizler aslına uygun (lila tonlarında bir şeyler) yaparsanız harika olacaktır eminim.

Bu modeli Il Giardino Flora adlı blogda buldum. Yine resimli adım adım anlatım. Bana düşense sadece çeviri...

6 zincir çekip bir halka yapıyoruz.
1. sıra: 3 zincir çekin, 5 tane 2li trabzan yapın, 3 zincir çekin sık iğne ile halkaya batın. Tekrar 3 zincir çekip, 5 tane 2li trabzan yapın, tekrar 3 zincir çekin halkaya sık iğne ile batın. Bu şekilde toplam 4 yaprak olacak şekilde örmeye devam ediyoruz.
2. sıra:2. rengimize (bendeki açık maviye) geçiyoruz. İpi herhangi iki yaprağın ortasına bağlayıp 3 zincir çekin, alttaki 5 tane 2li trabzanın tepesine sırayla, 2 tane 2li trabzan, 2 tane 2li trabzan, 1 tane 2 li trabzan, 2 tane 2 li trabzan, 1 tane 2 li trabzan yapın. 3 zincir çekin sonraki iki yaprağın ortasından halkaya batın. Bu şekilde diğer 4 yaprağın üzerine de mavi yaprkaları örün.
3. sıra: 3. renge geçin. Herhangi 2 yaprağın ortasına ipiniiz bağlayın 4. zincir çekin. alttaki trabzanların tepesine sırayla, 1 tane 2li trabzan, aradakilere 2 şer tane 2li trabzan , sonuncusuna 1 tane 2li trabzan yapın, 4 zincir çekip alttaki 2 yaprağın ortasından sık iğne ile batın,sonraki yaprağa geçin. 2. yaprağı da aynı şekilde örün ve menekşenizi bitirin.


Share:

3 yorum:

  1. harika cicek modelleri yapip acikliyorsunuz.lakin benim sorum su yondeki: bu cicek projesi bitiminde elinizde kalan bu cicekler ne olmaya adaylar?? cvplarsaniz sevinirim kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim...bu çiçekleirn birçoğunu aksesuar olarak kullanacağım, şal fular gibi şeylere tkamak üzere...süslemelerde kullanmayı süşündükleirm var, bazırlarıyla da bir proem var, yakın zamanda umaırm sizlerle paylaşbilriim onda kullanacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aciklamaniz icin tesekkur ederim.merakla bekliyoruz yeni projelerinizi saglicakla kalin...

      Sil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz