20 Nisan, 2013

Nisan Çiçekleri-20

Bugün size kıpkırmızı bir gelincik yapayım dedim. Biraz dolandım nette, hoşuma giden bir gelincik tarifi buldum. Buldum ama Fransızca anlatılmış :( Örgü terimelri olunca Google çeviriye pek güvenilmiyor, ben de Fransızca örgü terimlerini bulup kendim çevirmeye çalıştım. İnşallah bir hata yoktur. Bulduğum blogun adresini vereceğim, Fransızca bilenler oradan sağlıklı bri şekilde yararlanabilirler.

Gelinciğin orijinali burada, ben ise aşağıdaki şekilde yaptım.

Göbek rengimiz aslında siyah olmalıydı, ama elimde bu ipin siyahı yoktu ben de bu renkle yaptım.

5 zincir atarak başlıyoruz.
1. sıra: Halkanın içine 10 tane sık iğne yapıyoruz. 
2. sıra: 1 sık iğne- 3 zincir- bir sık iğne yaparak toplam 5 yaprak için zincir çekiyoruz.
3. sıra:Her zincirin içine 1 sık iğne, 2 zincir, 1 yarım 2li trabzan, bir 2li trabzan, bir yarım 2li trabzan, 2 zincir bir sık iğen yapıyoruz.
4. sıra: Kırmızı ipe geçiyoruz, 1 sık iğne, 1 zincir, önceki sıradaki trabzanların tepesine 2şer 2li trabzan, 1 zincir, 1 sık iğne, bunu 5 defa tekrarlıyoruz.
5. sıra: (1 sık iğne, 1 yarım 2li trabzan 1 zincir boşluğuna, herbir trabzanın tepesine 2 şer 2li trabzan, 1 yarım 2li trabzan bir zincir boşluğuna) bunu 5 defa tekrarlıyoruz.
6. sıra:Tüm trabzanların tepesine sık iğne yapıyoruz.
7. sıra: Bu sırada İngilizce crab stitch denilen, benim türkçeye yengeç ilmeği diye çevirdiğim ters sık iğne yapıyoruz her bir ilmeğe ve gelinciğimizi bitiriyoruz. 

Yengeç ilmeğini buradan bakarak yapabilirsiniz.

Gelinciğimiz bu kadar, umarım size de güzle ve yapması kolay gelmiştir.
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz