30 Nisan, 2013

Nisan Çiçekleri-30

Veee son gün!! 
Bir aydır sizlerle hergün bir çiçek modeli paylaşıyorum.Benim için çok güzel bir ay oldu. Çiçeklerle uğraşmak çok zevk aldığım bir şeydir, örgü ile çiçeği birleştirince daha da zevkli oldu benim için.

İşin en uğraştırıcı tarafı çiçek modeli bulmak, yapmak veya çeviri değildi, bu yazılarda giriş kısmını yazmaktı. Bazen gerçekten yazacak bir şey bulamadım, kısa sürede bitecek yazı dakikalarca oyaladı beni (Şu an olduğu gibi :P) .

Neyse isterseniz son günün çiçeğini de paylaşayım sizinle, yazacak bir şeyler bulursam, eklerim sonlara.

Size son günde bir ayçiçeği modeli anlatmak istedim. Bunu bilerek en sona bıraktım. Yaptığım çiçekler içinde en çok hoşuma giden, içimi açan bu çiçek oldu. 

Modeli tesadüfen Dinah's Crochet'in blogunda buldum. Harika bir blog, işime yarayacak bir çok şey var, henüz gezmeyi tamamlamadım. Sizler de mutlaka tek tek tüm sayfaları gezin. Dinah çok güzel şeyler paylaşmış.




Dinah bu ayçiçeği modelini adım adım resimleyerek anlatmış, blog dili Malezya dili, ancak İngilizceye çevirince benim için bir şeyler ifade eder oldu. Size çevirirken umarım hata yapmam, ben anladığım kadarıyla yaptım, ortaya hemen hemen aynı sonuç çıktı.


Buyrun ayçiçeği yapmaya:

4 zincir çekip bir halka yapın. Bir zincir çekip halkanın içine 11 tane yarım 2li trabzan yapın. Toplam 12 trabzan olacak (ilk zinciri de bir trabzan sayıyoruz.)
2. sıra: Bu sırada her bir trabzanın tepesine 2 şer sık iğne yapın, toplam 24 sık iğne.
3. sıra: 1 zincir çekin ve her bir sık iğnenin tepesine birer sık iğne yapın, toplam 24 sık iğne
4. sıra:Bu sırada çiçek yaprakları için zincirleri oluşturuyoruz. 5 zincir çekin 3 sık iğen atlayıp 4. ye bir sık iğne yapın. Bu şekilde aralarda 5 zincir çekekre 6 yaprak oluşturun.
5. sıra: çİçek yapraklaır için boşlukalrı şu şekilde doldurun; 2 zincir, 1 tane 2li trabzan, 3 tane 3lü trabzan, 2 zincir çekin ve Dinah'ın blogunda gösterdiği gibi bir önceki 3lü trabzanın tepe ilmeğine batın, tekrar 3 tane 3lü trabzan, bir tane 2li trabzan,2 zincir, bir sık iğne...Tüm yapraklaır bu şekilde doldurduktan sonra, orta yapraklara geçeceğiz
6. sıra:Bu sıradaki yaprakları göbeğin son sırasındaki sık iğnelerin tepelerine yapıyoruz. Bunun için "2 zincir çekin, sonraki sık iğnenin tepesine 2 tane 2li trabzan yapın, 1 zincir çekip bir önceki trabzanın tepe ilmeğine batın (Dinah'ın 3lü trabzan için gösterdiği gibi), bir sonraki sık iğnenin tepesine 2 tane 2li trabzan yapın, 2 zincir çekin sonrkai sık iğneye batın", işaretin arasını 8 yaprak olacak şekilde tekrar edin. 

Bu arada size anlatırken yaptığım bir hatayı farkettim :P . O hata yüzünden benim iç kısımdaki yapraklar 6 da kalmış :)). Neyse bir dahakine size anlattığım gibi örerim .

Veee son çiçeğimiz de bitti!

En kısa zamanda bu çiçeklerle yapılmış harika bir proje eklemeyi düşünüyorum...Şimdilik çiçeklere bir ara :)




Share:

2 yorum:

  1. gerçekten 1 ay boyunca sizi ilgiyle izledim elinden gelenleri yapmaya çabalıyorum.paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim başarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler...güzle bir ay oldu benim için, çok güzel çiçekler buldum, bir çoğunu paylaştım sizinle, inşallah hepsi işinize yarar...

      önümüzdeki ay farklı bir şey yapmayı düşünüyorum, bakalım kısmet

      Sil

Gmail hesabı olmayan ziyaretçiler yorum bırakmak için lütfen Adı/Url seçeneğini seçiniz